Nordiska symposier

Nordiska upphovsrättssymposier anordnas vartannat eller vart tredje år av SFU och dess systerföreningar i de övriga nordiska länderna.

2022 - Kristiansand, Norge (31 augusti-2 juni) (Förhandsinformation)

2019 - Visby, Sverige

2017 - Helsingfors, Finland (Webbplats)

2015 - Reykjavík, Island (Webbplats)

2012 - Helsingör, Danmark (Program)

2009 - Ålesund, Norge (Program)

2005 - Stockholm, Sverige

2003 - Helsingfors, Finland

Föreningen arrangerar ett kvällsmöte onsdagen den 12 oktober från kl. 18:00 på Nalen, lokal Pelarsalen (tidigare Stacken), på temat närstående rättigheter. Föreningens ordförande Jan Rosén håller inledningsanförande mot bakgrund av intryck från årets ALAI-kongress i Estoril, som hade närstående rättigheter som tema. Mer information och registrering (senast den 6 oktober) via denna länk.

Föreningens årliga studiedag (heldag) äger rum den 28 november på World Trade Center (Klarabergsviadukten 70, Stockholm). Mer information, program och formulär för anmälan görs tillgängligt under hösten.