Stödjande medlemmar

Bildupphovsrätt i Sverige

Cirio Advokatbyrå

eddy.se ab

Fackförbundet för scen och media

Filmproducenternas Rättighetsförening

Föreningen Svenska Tecknare

IFPI

Journalisterna i Sverige AB

KLYS/Copyswede

Läromedelsförfattarna i Sverige AB

Mannheimer Swartling Advokatbyr

Sandart & Partners Advokatbyrå

SAMI

SKAP

STIM

Svenska Fotografers Förbund

Svenska Förläggareföreningen

Musikförläggarna

Sveriges Författarförbund

Sveriges Radio

Sveriges Television

Svensk Scenkonst

Zacco

Westerberg & Partners Advokatbyrå

Institutet för Immaterialrätt och Marknadsrätt (IFIM) vid Stockholms universitet arrangerar ett seminarium den 2 juni om artikel 17 i DSM-direktivet m.m. För mer information och anmälan, se denna länk.

Föreningen arrangerar ett webbinarium den 26 april kl. 17-18 med anledning av att EU-domstolen samma dag meddelar dom i det uppmärksammade målet C-401/19 (Republiken Polen mot Europaparlamentet och Europeiska unionens råd). Målet rör talan om ogiltigförklarande av artiklarna 17.4 b och 17.4 c i direktivet om upphovsrätt på den digitala inre marknaden (DSM-direktivet). Vid webbinariet diskuteras domen och dess konsekvenser, bl.a. för (det ännu pågående) genomförandet av direktivet med svensk rätt. Webbinariet genomförs på engelska och endast via Zoom.

Deltagande i seminariet är gratis. Programmet uppdateras. Föranmälan krävs och sker via denna länk