Nordiska symposier

Nordiska upphovsrättssymposier anordnas vartannat eller vart tredje år av SFU och dess systerföreningar i de övriga nordiska länderna.

2022 - Tromsø, Norge (6-8 juni) (Förhandsinformation)

2019 - Visby, Sverige (Webbplats)

2017 - Helsingfors, Finland (Webbplats)

2015 - Reykjavík, Island (Webbplats)

2012 - Helsingör, Danmark (Program)

2009 - Ålesund, Norge (Program)

2005 - Stockholm, Sverige

2003 - Helsingfors, Finland

Föreningens årsmöte äger rum via Zoom den 25 mars från klockan 16. För mer information och anmälan, se här.

Affärsrättsligt Centrum vid Lunds universitet och Stockholm Centre for Commercial Law arrangerar ett gemensamt seminarium den 11 februari om Digital Services Act – en ny reglering av plattformar och sociala medier? Seminariet äger rum via Zoom. Mer information om webinariet finns här och anmälan görs senast måndagen den 8 februari via denna länk.

Skrivit uppsats om upphovsrätt? Sök SFU:s uppsatsstipendium. Utlysning för 2020/21.

Affärsrättsligt Centrum vid Lunds universitet arrangerar under våren 2021 en webinarie-serie om aktuell immaterialrätt och marknadsrätt, bl.a. ett webinarium den 15 april om genomförande av det det s.k. DSM-direktivet. Programmet för webinarie-serien finns här, och anmälan sker här.

Välkommen till SFU:s årliga studiedag onsdagen den 2 december 2020! Ämnen: Inskränkningar - principiella frågor och rättspraxis, privatkopieringsersättning, upphovsrättsreglering i konsumentavtal, samt det senaste årets rättspraxis från EU-domstolen och nationella domstolar. Studiedagen kommer denna gång att genomföras endast digitalt (via Zoom). Program och länk till anmälan finns här.