Nordiska symposier

Nordiska upphovsrättssymposier anordnas vartannat eller vart tredje år av SFU och dess systerföreningar i de övriga nordiska länderna.

2022 - Tromsø, Norge (6-8 juni) (Förhandsinformation)

2019 - Visby, Sverige (Webbplats)

2017 - Helsingfors, Finland (Webbplats)

2015 - Reykjavík, Island (Webbplats)

2012 - Helsingör, Danmark (Program)

2009 - Ålesund, Norge (Program)

2005 - Stockholm, Sverige

2003 - Helsingfors, Finland

Forskningsavdelningen för medierätt vid Stockholm Centre for Commercial Law arrangerar den 20 maj mellan 12:00-13:30 ett seminarium (via Zoom) om Yttrandefriheten i skärningspunkter med upphovsrätten och straffrätten. Mer information och länk till anmälan finns här. Anmälan kan även ske direkt via denna länk.

Den 26 maj arrangerar Institutet för Immaterialrätt och Marknadsrätt (IFIM) vid Stockholms universitet en konferens på temat EU Copyright Law – State of Play and Future Directions. För mer information och anmälan, se här.

Reservera dagen: Föreningens våravslutning planeras till måndagen den 7 juni (eftermiddag). Mer information, bl.a. om format (digital/hybridlösning) meddelas senare.

Föreningens årsmöte äger rum via Zoom den 25 mars från klockan 16. För mer information och anmälan, se här.

Affärsrättsligt Centrum vid Lunds universitet och Stockholm Centre for Commercial Law arrangerar ett gemensamt seminarium den 11 februari om Digital Services Act – en ny reglering av plattformar och sociala medier? Seminariet äger rum via Zoom. Mer information om webinariet finns här och anmälan görs senast måndagen den 8 februari via denna länk.