Stödjande medlemmar

Bildupphovsrätt i Sverige

Cirio Advokatbyrå

eddy.se ab

Fackförbundet för scen och media

Filmproducenternas Rättighetsförening

Föreningen Svenska Tecknare

IFPI

Journalisterna i Sverige AB

KLYS/Copyswede

Läromedelsförfattarna i Sverige AB

Mannheimer Swartling Advokatbyr

Sandart & Partners Advokatbyrå

SAMI

SKAP

STIM

Svenska Fotografers Förbund

Svenska Förläggareföreningen

Musikförläggarna

Sveriges Författarförbund

Sveriges Radio

Sveriges Television

Svensk Scenkonst

Zacco

Westerberg & Partners Advokatbyrå

Skrivit uppsats om upphovsrätt? Sök SFU:s uppsatsstipendium. Utlysning för 2020/21.

Affärsrättsligt Centrum vid Lunds universitet arrangerar under våren 2021 en webinarie-serie om aktuell immaterialrätt och marknadsrätt, bl.a. ett webinarium den 15 april om genomförande av det det s.k. DSM-direktivet. Programmet för webinarie-serien finns här, och anmälan sker här.

Välkommen till SFU:s årliga studiedag onsdagen den 2 december 2020! Ämnen: Inskränkningar - principiella frågor och rättspraxis, privatkopieringsersättning, upphovsrättsreglering i konsumentavtal, samt det senaste årets rättspraxis från EU-domstolen och nationella domstolar. Studiedagen kommer denna gång att genomföras endast digitalt (via Zoom). Program och länk till anmälan finns här.

Upphovsrättsföreningens systerföreningar i Tyskland och USA - ALAI Deutschland respektive the Copyright Society of the USA – samarrangerar ett webbinarium om AI och upphovsrätt den 13 oktober från kl. 18 till 19:30 (kontinentaleuropeisk tid). För mer information, se här. För deltagande i webbinariet krävs föranmälan, som sker här. Deltagande i webbinariet är kostnadsfritt för medlemmar i Upphovsrättsföreningen.

Medierättspanelen vid Stockholm Centre for Commercial Law i samverkan med Institutet för immaterialrätt och marknadsrätt, IFIM, bjuder in till seminarium på temat Blockeringsåtgärder - överblockering och proportionalitet.