Stödjande medlemmar

Bildupphovsrätt i Sverige

Cirio Advokatbyrå

eddy.se ab

Fackförbundet för scen och media

Filmproducenternas Rättighetsförening

Föreningen Svenska Tecknare

IFPI

Journalisterna i Sverige AB

KLYS/Copyswede

Läromedelsförfattarna i Sverige AB

Mannheimer Swartling Advokatbyr

Sandart & Partners Advokatbyrå

SAMI

SKAP

STIM

Svenska Fotografers Förbund

Svenska Förläggareföreningen

Musikförläggarna

Sveriges Författarförbund

Sveriges Radio

Sveriges Television

Svensk Scenkonst

Zacco

Westerberg & Partners Advokatbyrå

Föreningen arrangerar sin årliga studiedag måndagen den 6 december (heldag). Studiedagen äger rum endast på plats ("fysiskt möte") i World Trade Center i Stockholm (Klarabergsviadukten 70). Inbjudan till studiedagen med program, möjlighet till anmälan m.m. skickas ut till medlemmarna och anslås här på föreningens webbplats under hösten.

Föreningen kommer under hösten - sannolikt i oktober - att arrangera en eftermiddagsaktivitet om departementspromemorian om genomförande av DSM-direktivet. Aktiviteten kommer att äga rum i nära anslutning till att promemorian blivit offentlig. En inbjudan kommer att skickas ut till medlemmarna; kanske med kort varsel.

Föreningens tidigare vice ordförande och hedersledamot, lagmannen och utredaren samt regeringens särskilde förhandlare under flera decennier Henry Olsson har hastigt avlidit. Minnesruna, författad av bl.a. föreningens ordförande professor Jan Rosén, har publicerats i Dagens Nyheter. Begravningen ägde rum i Borrby kyrka den 5 augusti.

ALAI:s kongress 2021 äger rum i Madrid den 29 september till 1 oktober. Temat för kongressen är "Copyright, Competition and Innovation." Mer information finns här.

SFU:s våravslutning äger rum den 7 juni (via Zoom). Seminariet börjar kl. 15. Läs mer och anmäl dig här.