Medlemskap och adressändring

Medlemsskap i Svenska Föreningen för Upphovsrätt (SFU) kostar 250 kr per år för enskilda medlemmar och 2 500 kr för stödjande medlemmar.

De personuppgifter som lämnas här kommer att behandlas för föreningsadministrativa ändamål i enlighet med EU:s dataskyddsförordning. Läs mer här.

Föreningen arrangerar sin årliga studiedag måndagen den 6 december (heldag). Studiedagen äger rum endast på plats ("fysiskt möte") i World Trade Center i Stockholm (Klarabergsviadukten 70). Inbjudan till studiedagen med program, möjlighet till anmälan m.m. skickas ut till medlemmarna och anslås här på föreningens webbplats under hösten.

Affärsrättsligt Centrum vid Lunds Universitet arrangerar ett seminarium måndagen den 15 november mellan kl. 17-19 på temat "Tre nya doktorsavhandlingar om upphovsrätt". Seminariet kan följas såväl på plats som via Zoom. För mer information och registrering, se den här länken.

Den ppt-presentation som L3 höll vid dagens SFU-seminarium om förslag till genomförande av DSM-direktivet finns som pdf-fil här.

Advokat Lena Frånstedt, ledamot av föreningens styrelse, har tilldelats H.M. Konungens medalj i guld av 8:e storleken i Serafimerordens band "för framstående insatser för det svenska rättssamhället".

Föreningen arrangerar ett eftermiddagsseminarium den 20 oktober kl. 14-17 om departementspromemorian med förslag till genomförande av direktivet om upphovsrätt på den digitala inre marknaden (DSM-direktivet). Se här för mer information och anmälan.