Medlemskap och adressändring

Medlemsskap i Svenska Föreningen för Upphovsrätt (SFU) kostar 250 kr per år för enskilda medlemmar och 2 500 kr för stödjande medlemmar.

De personuppgifter som lämnas här kommer att behandlas för föreningsadministrativa ändamål i enlighet med EU:s dataskyddsförordning. Läs mer här.

Forskningsavdelningen för medierätt vid Stockholm Centre for Commercial Law arrangerar den 20 maj mellan 12:00-13:30 ett seminarium (via Zoom) om Yttrandefriheten i skärningspunkter med upphovsrätten och straffrätten. Mer information och länk till anmälan finns här. Anmälan kan även ske direkt via denna länk.

Den 26 maj arrangerar Institutet för Immaterialrätt och Marknadsrätt (IFIM) vid Stockholms universitet en konferens på temat EU Copyright Law – State of Play and Future Directions. För mer information och anmälan, se här.

Reservera dagen: Föreningens våravslutning planeras till måndagen den 7 juni (eftermiddag). Mer information, bl.a. om format (digital/hybridlösning) meddelas senare.

Föreningens årsmöte äger rum via Zoom den 25 mars från klockan 16. För mer information och anmälan, se här.

Affärsrättsligt Centrum vid Lunds universitet och Stockholm Centre for Commercial Law arrangerar ett gemensamt seminarium den 11 februari om Digital Services Act – en ny reglering av plattformar och sociala medier? Seminariet äger rum via Zoom. Mer information om webinariet finns här och anmälan görs senast måndagen den 8 februari via denna länk.