Medlemskap och adressändring

Medlemsskap i Svenska Föreningen för Upphovsrätt (SFU) kostar 250 kr per år för enskilda medlemmar och 2 500 kr för stödjande medlemmar.

De personuppgifter som lämnas här kommer att behandlas för föreningsadministrativa ändamål i enlighet med EU:s dataskyddsförordning. Läs mer här.

ALAI:s kongress 2021 äger rum i Madrid den 29 september till 1 oktober. Temat för kongressen är "Copyright, Competition and Innovation." Mer information finns här.

SFU:s våravslutning äger rum den 7 juni (via Zoom). Seminariet börjar kl. 15. Läs mer och anmäl dig här.

Tidskriften NIR - Nordiskt Immateriellt Rättsskydd - arrangerar ett webbinarium den 10 juni på temat Lojalitetsplikt inom ramen för licensavtal på immaterialrättsområdet. Mer information om webbinariet och möjlighet att anmäla sig finns här.

Forskningsavdelningen för medierätt vid Stockholm Centre for Commercial Law arrangerar den 20 maj mellan 12:00-13:30 ett seminarium (via Zoom) om Yttrandefriheten i skärningspunkter med upphovsrätten och straffrätten. Mer information och länk till anmälan finns här. Anmälan kan även ske direkt via denna länk.

Den 26 maj arrangerar Institutet för Immaterialrätt och Marknadsrätt (IFIM) vid Stockholms universitet en konferens på temat EU Copyright Law – State of Play and Future Directions. För mer information och anmälan, se här.