Professor Jan Rosén, ordförande
Associate Professor Eleonora Rosati
Senior Legal Cousel Thorbjörn Öström

Styrelsen 2019
Övre raden: Daniel Westman, Peter Danowsky (tidigare ledamot), Johan Axhamn, Helene Hillerström Miksche, Stephan Carlsson och Henrik Grinbaum (tidigare ledamot).

Nedre raden: Gunnar Karnell (numer hedersledamot), Lena Frånstedt Lofalk, Jan Rosén, Susin Lindblom och Kenth Muldin.

På bilden saknas Eleonora Rosati och Thorbjörn Öström (nyvalda ledamöter 2020), samt Rebecca Barzegar.

Hedersledamöter

Justitierådet Torwald Hesser (avliden 2004)
Professor Seve Ljungman (avliden 1999)
Direktör Hans Nordmark (avliden 2011)
Jur kand Torsten Halén
Professor emeritus Stig Strömholm
Fd hovrättslagman, Jur dr hc Henry Olsson
Professor em. Gunnar Karnell

Föreningens årsmöte äger rum via Zoom den 25 mars från klockan 16. För mer information och anmälan, se här.

Affärsrättsligt Centrum vid Lunds universitet och Stockholm Centre for Commercial Law arrangerar ett gemensamt seminarium den 11 februari om Digital Services Act – en ny reglering av plattformar och sociala medier? Seminariet äger rum via Zoom. Mer information om webinariet finns här och anmälan görs senast måndagen den 8 februari via denna länk.

Skrivit uppsats om upphovsrätt? Sök SFU:s uppsatsstipendium. Utlysning för 2020/21.

Affärsrättsligt Centrum vid Lunds universitet arrangerar under våren 2021 en webinarie-serie om aktuell immaterialrätt och marknadsrätt, bl.a. ett webinarium den 15 april om genomförande av det det s.k. DSM-direktivet. Programmet för webinarie-serien finns här, och anmälan sker här.

Välkommen till SFU:s årliga studiedag onsdagen den 2 december 2020! Ämnen: Inskränkningar - principiella frågor och rättspraxis, privatkopieringsersättning, upphovsrättsreglering i konsumentavtal, samt det senaste årets rättspraxis från EU-domstolen och nationella domstolar. Studiedagen kommer denna gång att genomföras endast digitalt (via Zoom). Program och länk till anmälan finns här.