Professor Jan Rosén, ordförande
Associate Professor Eleonora Rosati
Senior Legal Cousel Thorbjörn Öström

Styrelsen 2019
Övre raden: Daniel Westman, Peter Danowsky (tidigare ledamot), Johan Axhamn, Helene Hillerström Miksche, Stephan Carlsson och Henrik Grinbaum (tidigare ledamot).

Nedre raden: Gunnar Karnell (numer hedersledamot), Lena Frånstedt Lofalk, Jan Rosén, Susin Lindblom och Kenth Muldin.

På bilden saknas Eleonora Rosati och Thorbjörn Öström (nyvalda ledamöter 2020), samt Rebecca Barzegar.

Hedersledamöter

Justitierådet Torwald Hesser (avliden 2004)
Professor Seve Ljungman (avliden 1999)
Direktör Hans Nordmark (avliden 2011)
Fd hovrättslagman, Jur dr hc Henry Olsson (avliden 2021)
Jur kand Torsten Halén
Professor emeritus Stig Strömholm
Professor em. Gunnar Karnell

Föreningen arrangerar sin årliga studiedag måndagen den 6 december (heldag). Studiedagen äger rum endast på plats ("fysiskt möte") i World Trade Center i Stockholm (Klarabergsviadukten 70). Program och formulär för anmälan nås via denna länk.

Fredagen den 29 oktober disputerar Branka Marušić vid juridiska institutionen  vid Stockholms universitet på avhandlingen The Autonomous Legal Concept of Communication to the Public in the European Union. Avhandlingen finns tillgänglig för nedladdning här. Disputationen kan följas via nätet, se här.

Affärsrättsligt Centrum vid Lunds Universitet arrangerar ett seminarium måndagen den 15 november mellan kl. 17-19 på temat "Tre nya doktorsavhandlingar om upphovsrätt". Seminariet kan följas såväl på plats som via Zoom. För mer information och registrering, se den här länken.

Den ppt-presentation som L3 höll vid dagens SFU-seminarium om förslag till genomförande av DSM-direktivet finns som pdf-fil här.

Advokat Lena Frånstedt, ledamot av föreningens styrelse, har tilldelats H.M. Konungens medalj i guld av 8:e storleken i Serafimerordens band "för framstående insatser för det svenska rättssamhället".