Professor Jan Rosén, ordförande
Associate Professor Eleonora Rosati
Senior Legal Cousel Thorbjörn Öström

Styrelsen 2019
Övre raden: Daniel Westman, Peter Danowsky (tidigare ledamot), Johan Axhamn, Helene Hillerström Miksche, Stephan Carlsson och Henrik Grinbaum (tidigare ledamot).

Nedre raden: Gunnar Karnell (numer hedersledamot), Lena Frånstedt Lofalk, Jan Rosén, Susin Lindblom och Kenth Muldin.

På bilden saknas Eleonora Rosati och Thorbjörn Öström (nyvalda ledamöter 2020), samt Rebecca Barzegar.

Hedersledamöter

Justitierådet Torwald Hesser (avliden 2004)
Professor Seve Ljungman (avliden 1999)
Direktör Hans Nordmark (avliden 2011)
Fd hovrättslagman, Jur dr hc Henry Olsson (avliden 2021)
Jur kand Torsten Halén
Professor emeritus Stig Strömholm
Professor em. Gunnar Karnell

Föreningen arrangerar sin årliga studiedag måndagen den 6 december (heldag). Studiedagen äger rum endast på plats ("fysiskt möte") i World Trade Center i Stockholm (Klarabergsviadukten 70). Inbjudan till studiedagen med program, möjlighet till anmälan m.m. skickas ut till medlemmarna och anslås här på föreningens webbplats under hösten.

Föreningen kommer under hösten - sannolikt i oktober - att arrangera en eftermiddagsaktivitet om departementspromemorian om genomförande av DSM-direktivet. Aktiviteten kommer att äga rum i nära anslutning till att promemorian blivit offentlig. En inbjudan kommer att skickas ut till medlemmarna; kanske med kort varsel.

Föreningens tidigare vice ordförande och hedersledamot, lagmannen och utredaren samt regeringens särskilde förhandlare under flera decennier Henry Olsson har hastigt avlidit. Minnesruna, författad av bl.a. föreningens ordförande professor Jan Rosén, har publicerats i Dagens Nyheter. Begravningen ägde rum i Borrby kyrka den 5 augusti.

ALAI:s kongress 2021 äger rum i Madrid den 29 september till 1 oktober. Temat för kongressen är "Copyright, Competition and Innovation." Mer information finns här.

SFU:s våravslutning äger rum den 7 juni (via Zoom). Seminariet börjar kl. 15. Läs mer och anmäl dig här.