Professor Jan Rosén, ordförande
Associate Professor Eleonora Rosati
Senior Legal Cousel Thorbjörn Öström

Styrelsen 2019
Övre raden: Daniel Westman, Peter Danowsky (tidigare ledamot), Johan Axhamn, Helene Hillerström Miksche, Stephan Carlsson och Henrik Grinbaum.

Nedre raden: Gunnar Karnell (numer hedersledamot, Lena Frånstedt Lofalk, Jan Rosén, Susin Lindblom och Kenth Muldin).

På bilden saknas Eleonora Rosati samt Thorbjörn Öström (nyvalda ledamöter 2020)

Hedersledamöter

Justitierådet Torwald Hesser (avliden 2004)
Professor Seve Ljungman (avliden 1999)
Direktör Hans Nordmark (avliden 2011)
Jur kand Torsten Halén
Professor emeritus Stig Strömholm
Fd hovrättslagman, Jur dr hc Henry Olsson
Professor em. Gunnar Karnell

Skrivit uppsats om upphovsrätt? Sök SFU:s uppsatsstipendium. Utlysning för 2020/21.

Affärsrättsligt Centrum vid Lunds universitet arrangerar under våren 2021 en webinarie-serie om aktuell immaterialrätt och marknadsrätt, bl.a. ett webinarium den 15 april om genomförande av det det s.k. DSM-direktivet. Programmet för webinarie-serien finns här, och anmälan sker här.

Välkommen till SFU:s årliga studiedag onsdagen den 2 december 2020! Ämnen: Inskränkningar - principiella frågor och rättspraxis, privatkopieringsersättning, upphovsrättsreglering i konsumentavtal, samt det senaste årets rättspraxis från EU-domstolen och nationella domstolar. Studiedagen kommer denna gång att genomföras endast digitalt (via Zoom). Program och länk till anmälan finns här.

Upphovsrättsföreningens systerföreningar i Tyskland och USA - ALAI Deutschland respektive the Copyright Society of the USA – samarrangerar ett webbinarium om AI och upphovsrätt den 13 oktober från kl. 18 till 19:30 (kontinentaleuropeisk tid). För mer information, se här. För deltagande i webbinariet krävs föranmälan, som sker här. Deltagande i webbinariet är kostnadsfritt för medlemmar i Upphovsrättsföreningen.

Medierättspanelen vid Stockholm Centre for Commercial Law i samverkan med Institutet för immaterialrätt och marknadsrätt, IFIM, bjuder in till seminarium på temat Blockeringsåtgärder - överblockering och proportionalitet.